het begin van 2016 down under - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu het begin van 2016 down under - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu

het begin van 2016 down under

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Januari 2016 | Australië, Heathridge

hallo mensen van het goede leven,
het heeft even op zich laten wachten maar hierbij mijn verslag van een laaaange tijd, want ik ben te druk geweest met genieten.
heb een paar dagen nagedacht over wat ik in mn verslag zou konden zetten, maar veel verder dan de vraag; 'waar moet ik beginnen?!' kwam ik niet.
want wat is er veel gebeurd/wat heb ik veel gedaan afgelopen 4 weken!
laten we beginnen bij oud en nieuw, oudejaarsdag ben ik rond 6 uur 's avonds richting het huis gereden van mn engelse vrienden, na een mislukte inparkeer poging zijn we maar aan het bier gegaan. rond 11 uur zijn we naar vrienden van hun gegaan, en toen door naar t strand. Ja oud en nieuw op t strand met warm weer, nooit gedacht dat ik dat mee zou maken. op een gegeven moment hoorde ik '3, 2, 1, happy new year' en ze schreeuwden allemaal 30 seconden 'heeeeuj'. geen vuurwerk, niks. leuk om een keer mee te maken maar ben toch meer van het nederlandse oud en nieuw! 1 ding wat je zeker (of zeker niét) moet proberen als je hier bent, is Goon. het is goedkope wijn uit een zak en het staat bekend om de ergste katers die je ervan krijgt. en dat heb ik gemerkt ook. Samen met Laura ben ik aan de Goon gegaan om vervolgens de volgende ochtend wakker te worden met allebei een dikke bult op ons hoofd, en een retourtje ziekenhuis omdat laura keihard onderuit was gegaan, was weer een leuk avontuur hahaha.
vervolgens heb ik 5 dagen vrij weinig uitgevoerd, laatste spullen pakken en een planning maken wat ik allemaal met mam wou doen want 5 januari was er eindelijk een stukje Nederland in Australië!!
samen met mam verbleven we bij een andere nederlandse meid. Ik heb 3 topweken gehad met mama, naar Jonny Crystal en Logan geweest, een aussie bbq, Rottnest Island, casino, het strand en verschillende roadtrips, maar je weet wat ze zeggen; 'time flies when you're having fun' en dat heb ik gemerkt ook want mama is inmiddels alweer zowat een week terug in Nederland.
Voor de mensen die altijd aan me vragen of ik al mn aboriginal op het witte paard heb gevonden, ik moet jullie teleurstellen. in de afgelopen 3 weken ben ik erachter gekomen dat ik goed bang ben voor aboriginals, en ze staan er ook bekend om hier dat ze niet zo lief zijn, en je ze al helemaal niet in de ogen aan moet kijken, dat is de reden dat ik zo van mijn zonnebril hou!
ook heb ik 2 keer hééél leuk nieuws,
een paar weken terug kwam ik thuis na een dagje weg te zijn geweest en kwam Crystal naar mij toe. ze liet me een zwangerschapstest zien waarop stond dat ze zwanger was, ik gillen want vond het natuurlijk superleuk! na wat onduidelijkheid en een paar scans waarop niks te zien was, bleek het dat ze nog maar 4 weken zwanger was. inmiddels al 13 weken en word rond 8 augustus de kleine verwacht, superleuk!! de bruiloft is verplaatst naar 5 maart, en ook zijn ze een nieuw huis aan het bouwen.
maar het állerleukste moet nog komen...
ongeveer 1,5 week geleden kreeg ik een appje van mn zus annegreet, dat zij en Kevin even wouden skypen, 'want Kevin vondt het niet eerlijk dat Annegreet altijd alleen met ons skypte'. ik had die dag rond de 6 uur auto gereden en was er wel klaar mee, dus ik vroeg of we die dag daarna konden skypen, tot er werd verteld dat het toch echt die avond moest. rond half 12 nederlandse tijd heb ik het alarm gezet om te gaan skypen, wat overigens helemaal niet nodig was aangezien ik niet kon slapen omdat ik véélste benieuwd was wat er nou aan de hand was.
eenmaal aan het skypen werd ons verteld dat Kevin en Annegreet een kleine verwachten, ze was al bijna 12 weken zwanger!!! dus ik mag dit jaar voor de 5e keer trotse tante worden! tegelijkertijd was het ook heel dubbel, want je bloed eigen zus is zwanger, maar kan er 'niets van meekrijgen', tuurlijk er zijn camera's, skype en allerlei manieren, maar toch voelt het anders.
tegen de tijd dat ik terugkom is de kleine alweer zowat 3 maand, dus ik verwacht Kevin en Annegreet met de maxicosi op Schiphol hahahah.
ja, dit waren wel weer een paar van mijn hoogtepunten van de afgelopen weken haha,
ik ga beginnen met me voorbereiden op crystal haar vrijgezellenfeest volgende week, en ik zal jullie snel weer op de hoogte stellen van mijn avonturen hier!
see ya!!