terug van weggeweest - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu terug van weggeweest - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Maart 2016 | Australië, Heathridge

halloooo leuke mensen aan de andere kant van de wereld, hier is weer een verslag met veeel leuke dingen en avonturen!
laat ik maar beginnen waar ik de vorige keer ben geëindigd, namelijk de bruiloft van Jonny en Crystal.
op de donderdag (3 maart dacht ik) kwam Jonny zijn familie over vanuit Sydney om bij de bruiloft aanwezig te zijn, ik heb het die dag denk ik een uur of anderhalf heel zwaar gehad, want toen jonny werd 'herenigd' met zijn familie besefte ik hoe erg ik mijn eigen familie eigenlijk mis. naar wat goede raad en peptalks van mn familie was het ook weer zo voorbij en heb ik het er niet meer moeilijk mee gehad. toen zaterdag was de bruiloft, een supermooie dag en ik heb er heel erg van genoten! na 2 champagne, een luxe lunch en heel wat lachen ben ik samen met Holly, (Crystals zus) naar huis gereden omdat Jonny en Crystal een nacht in het hotel sliepen. zondag morgen waren ze alweer thuis en hebben we met Jonny's familie een lunch gehad voordat ze weer terug gingen. voor de rest vliegt de tijd, ik ben nog een zaterdagmiddag samen met Lara naar Hillarys geweest, dat was ook heel leuk!
de standaard dingen over mijn au pair leven weten jullie nu al wel zowat dus niet meer zo interessant om daar altijd over te vertellen. vanaf toen begon het aftellen naar afgelopen donderdag 24 maart, aangezien ik die avond om 7 uur richting Melbourne vertrok om 5 dagen naar Brechje te gaan, en een roadtrip richting de great ocean road en the grampians te doen! na een vlucht van iets langer dan 3 uur was ik aangekomen aan de andere kant van Australië, aangezien het daar 3 uur later is was ik bij Brechje rond 3 uur 'snachts. rond 4 uur vielen we in slaap en om half 8 ging de wekker alweer om onze huur auto op te halen. het rijden in Perth gaat me super goed af, maar allemachtig wat is het vreselijk om te rijden in Melbourne, en dat hebben we ook goed gemerkt na de eerste 5 minuten in de auto. met de GPS aan, reden we terug naar huis, tot we op een gegeven moment op een weg reden en we ons afvroegen waarom die vrachtwagen ons tegemoet kwam op 'onze' stuk van de weg, nou dat bleek dus mijn fout te zijn, maar spookrijden moet je sowieso een keer meemaken in Australië hahahah.
eenmaal (ongedeerd) thuis hebben we snel de spullen gepakt, en samen met 2 huisgenoten van Brechje, Deb en Joey zijn we de roadtrip begonnen, na een lunch bij het café waar Joey werkt.
Eerst reden we naar Bells beach, daar was het wk surfen, vervolgens zijn we doorgegaan naar een andere plek (geen idee hoe het heet) om daar, na een tocht op een grindweg zonder vangrail en allemaal bochten, te gaan kamperen. het was er goed druk, maar dat is natuurlijk niet zo raar omdat het het paasweekend was. toen de tenten waren opgezet bleek het dat we toch niet zo goed voorbereid waren, kussens vergeten, geen dekens en een lek luchtbed. maar de eerste nacht was nog prima te doen. de volgende ochtend gingen we terug naar Bells beach voor het wk surfen, maar toen we zagen dat er een lange wachtrij met de auto's stond zijn we snel omgekeerd om vervolgens door te rijden naar Apollo Bay. toen we die kant opreden was het echt zo super mooi! de great ocean road zag er precies uit zoals in 'all you need is love', al vond ik het af en toe wel spannend om te rijden daar! een tussenstop gemaakt bij een andere plek waar ik ook de naam van ben vergeten, even geluncht en natuurlijk wilde koala's gezien, wat toch wel veel 'specialer' is dan een paar koala's in een national park. vervolgens zijn we doorgereden en opzoek gegaan naar een 'freecamping' place. natuurlijk was het te verwachten, maar al die 'campings' zitten natuurlijk in the middle of nowhere. we reden weer tegen de berg op met allemaal bochten, maar eenmaal boven was het uitzicht echt prachtig. ik dacht dat we er waren, tot we links een weg in moesten. we reden dwars door een regenwoud. gladde, dunne wegen zonder vangrail, en een diepe afgrond. je kon niet zien als er iemand de bocht omkwam, en als er wel iemand aankwam moest de persoon aan de 'goede' kant van de weg even de 'berm' in, wat ook altijd net goed ging. ik heb m die hele weg denk ik 800 kleuren gescheten, wat was ik bang zeg, niet te zuinig.
eenmaal bij de kampeerplaats aangekomen hebben we de spullen opgezet en hadden Deb en Joey besloten om in de auto te gaan slapen.
na een avondje in de regen zitten rondom een kampvuur zijn we gaan slapen, althans dat probeerden we.
met sokken, 2 broeken, 2 shirts, een vest en een sweater had ik het nog steeds extreem koud. het luchtbed was leeg, dus we lagen zo goed als helemaal op de grond. ik heb die nacht denk ik 2/3 uur geslapen, en die ochtend waren Brechje en ik zowat onderkoeld.
we zijn vervolgens terug gereden naar Apollo Bay (langs die enge weg) en hebben een cafétje opgezocht om onze telefoons op te laden en koffie te drinken, daar hebben we ook aangegeven dat het eigenlijk niet meer kon dat we nog een nacht zo sliepen, want we waren echt gesloopt. uiteindelijk was iedereen het er mee eens dat het toch wel belangrijk was dat met name ik een goede nacht had, aangezien ik de enige was die kon rijden.
na ongeveer 2 uur zijn we verder gereden en zijn we langs een strand met allemaal stenen gekomen, klinkt lelijk maar was heel vet ! vervolgens de twelve apostles, en de loch ard gorge! wauw wat heb ik mijn ogen uitgekeken daar,  en weer was half  China daar te vinden. we zijn daar niet zo lang geweest, omdat we nog ongeveer 2 uur moesten rijden zijn we om 5 uur doorgegaan. het werd al langzaam aan donker rond 7 uur en we hadden ons een beetje vergist met de tijd/afstand dus hebben een poos in het donker gereden. toen we the grampians binnenkwamen was er een waarschuwing voor overstekende kangaroos, dus Brechje lette op de linkerkant van de weg, en Deb op de rechterkant. binnen no time sprong er een kangaroo de weg op, terwijl wij vieren nog geschokt zaten te kijken, was gelukkig het reactievermogen van mn rechtervoet wat sneller. superveel dieren onderweg zien, kangaroos, vossen en een paar dieren waar ik nog steeds geen idee van heb wat het is. uiteindelijk zijn we rond half 10/10 uur 's avonds aangekomen bij de Freecamping plaaats, snel de tent opgezet en toen heb ik samen met Brechje in de auto geslapen. het was stukken beter, maar nog steeds goed koud. de volgende morgen ging de wekker om 6 uur, aangezien de zon om 7:40 zou opkomen en we graag vanaf the grampians de zonsopgang wilden zien.
toen we bij de 'wandelroute' aankwamen bleek het 2 km te zijn, over rotsen, af en toe een 'paadje' maar voor de rest was het (vond ik) goed zwaar. en al helemaal met mijn hoogtevrees haha. eenmaal boven aangekomen na ongeveer een uur, was het uitzicht geweldig! Brechje, Deb en Joey hebben me ervan kunnen overtuigen dat ik gewoon bij de rand moest gaan zitten en moest genieten van t uitzicht. dus terwijl we van ons late ontbijt genoten hebben we op de rand van een rots gezeten, waar je wel ik denk zo'n 200 meter naar beneden keek.
na een uitgebreide fotoshoot, een aanzoek van Joey voor Deb (en een ja-woord), zijn we terug gegaan.
aangezien ik het zo mooi vond heb ik besloten om de stenen en rotsen nog even van dichtbij te bekijken hahaha. voor de mensen die mij kennen weten dat mijn motoriek niet altijd even goed is, en ik slecht ben ik vallen. maar deze val was gelukkig perfect hahah! na die tijd zijn we nog even onze telefoons gaan opladen onder het genot van een koffie, en daarna terug gereden na Melbourne. de planning was om nog even na een kroeg/café te gaan, maar toen we eenmaal thuis waren rond 5 uur, zijn we gaan douchen, eten en slapen. gisteren hebben Brechje en Deb mij de stad laten zien, met de 'hoogtepunten' van de stad. heel leuk om te zien, maar wat een verschil met Perth zeg. ik vind Melbourne niet mooi, (op de streetart na) en zou er ook niet snel een 2e keer heen gaan (wel voor de GOR en grampians), maar het is leuk om gezien te hebben.
rond 10 uur savonds ging mijn vliegtuig terug en heeft Crystal me opgehaald bij het vliegveld. ik heb ze op de een of andere manier echt gemist, dat wordt nog wat als ik terug moet naar Nederland..
nou, ik vind dat ik wel weer genoeg heb verteld over de afgelopen weken/dagen, de foto's ga ik plaatsen op mijn facebook, en als mijn telefoon meewerkt ook op deze site, in het echt is trouwens wel 1000 x mooier als de foto's!
zodra er weer iets leuks, avontuurlijks of spannends is gebeurd laat ik het weten!
bedankt voor het lezen maar weer and have a good day!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Volg mij via deze link, tijdens mijn au pair avontuur, gedurende 1 jaar in Australië!

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9161

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 11 Oktober 2016

Mijn au pair avontuur

Landen bezocht: