laatste verslag van 2015! - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu laatste verslag van 2015! - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu

laatste verslag van 2015!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

29 December 2015 | Australië, Heathridge

lieve lezers,
alweer het laatste verslag van 2015, wat gaat de tijd kneitersnel!
maar eerst even een update van de laatste anderhalve week, alhoewel ik dat ook wel in 1 woord kan samenvatten, namelijk; strand.
elke dag ga ik heerlijk even naar t strand om een aboriginal kleurtje op te doen en een duik te nemen in het helderblauwe water. maximaal 2 uur want langer kan ik er (met temperaturen die oplopen tot 44 graden) ook niet zijn.
vorige week dinsdag, (22 december) had ik spontaan zin in een avondje uit.
na de hele dag de facebook groep 'Perth backpackers' in de gaten te hebben gehouden, heb ik een engelse meid (Laura) die opzoek was naar iemand om mee op avontuur te gaan, een berichtje gestuurd. zij is hier samen met haar vriend (Kyle) aan het rondreizen en zijn nu voor 3 maanden in Perth. na een overleg van 30 minuten hadden we besloten dat we op avontuur gingen in een 'kroeg', helemaal goed.
Ik had Crystal even lief aangekeken en die heeft me naar het huis gebracht waar ze verbleven. Na een begroeting leek het alsof we elkaar al jaren kenden en zei ik: 'oeh donder, ik ben niet de enige lange hier'. geloof het of niet, ze was langer dan ik!
na wat Heineken en veel slechte grapjes (ook dat kan ik in het engels) zijn we m naar Leederville gepeerd voor nog meer drankjes en nóg slechtere grappen.
spontane avonden zijn het leukst en dat heb ik gemerkt ook!
die donderdag daarop, 24 december, ben ik met Crystal naar het winkelcentrum geweest (op dit moment grootste van Western Australia) voor de jaarlijkse foto van Logan en santa. we waren nog geen 2 minuten binnen of er ging een alarm af, het leek een grap tot opeens een stem vaak herhaalde: 'emergency, evacuate now'. Iedereen rende alle kanten op, wij zijn snel naar de auto gelopen. onderweg naar de auto klonk er een stem die zei dat het een oefening was, opgelucht wouden we teruglopen tot het alarm weer begon. een vrouw zei tegen ons dat we weg moesten gaan, want het alarm ging niet zomaar 2 x af. gestresst, en na een uitgebreid overleg met Crystal wat ons plan was als er wel opeens een terrorist de roltrap op kwam rennen. werd en na +/- 20 minuten weer omgeroepen dat het een oefening was en het alarm bleef uit. snel teruggelopen en opeens was de rij bij santa een stuk kleiner geworden, toch nog een voordeel. eenmaal thuis konden we ons voorbereiden op vrijdag, kerst!
we gingen hier kerst vieren, met Crystal haar familie. we hadden een soort lootje trekken gedaan begin december, zodat je voor 1 iemand een cadeau moest kopen, word hier ook wel Kriss Kringle genoemd.
ik moest wat voor Crystal kopen, en de moeder van Crystal heeft een Action Camera (neppe go-pro) voor mij gekocht!
aan het einde werd ik ook nog verrast met een giftvoucher van Jonny en Crystal voor een grote winkel hier in de buurt, omdat ze zo blij met me zijn. altijd goed!! :)
toch heb ik tot vandaag geen kerstgevoel gehad, het klopt gewoon niet.
zaterdag was boxing day, ofterwijl alle winkels open en heel veel aanbiedingen.
nu kerst voorbij is komt 2016 wel heel dichtbij en kijk ik terug op 2015, een mooi jaar voor mij. ik heb mijn therapie mogen afronden, mijn grote droom (Australië) waar mogen maken, en t allerbelangrijkste ik ben mezelf weer geworden. jammer genoeg heeft niet elk jaar alleen maar topdingen. ook is mijn opa overleden, maar dat begin ik steeds meer te 'accepteren' omdat die oud is geworden, een mooi leven heeft gehad en met name hij had er zelf ook vrede mee.
Ik kan niet wachten wat 2016 mij te bieden heeft, ik ga in ieder geval goed het jaar in.
ik ga naar het huis waar Laura en Kyle momenteel verblijven, een huis met veel jonge mensen en backpackers. de vraag is nog of het een beachparty of een house/poolparty word. ik blijf daar natuurlijk crashen op de bank.

lieve dutchies, bedankt voor t lezen en alle leuke reacties/berichtjes/steun.
in het nieuwe jaar horen jullie meer van mij.

2016 I'M COMING FOR YOU!!

  • 29 December 2015 - 15:19

    Anita:

    Hoi Lonneke
    Weer leuk om te lezen !!
    Wees maar trots op jezelf : you did/do it !!
    Een heel fijn/goed 2016 en zet um op !

  • 29 December 2015 - 16:14

    Annie Ter Wee:

    Hallo lonneke

    Dit is weer een mooi verhaal en ben trots op jou dat je het geweldig doet.
    Ik wil je goede jaarwisseling toewensen en een mooi en gezond 2016
    Gr Annie ter wee

  • 30 December 2015 - 08:25

    Roelof:

    mooi om te lezen meid een goede
    jaarwisseling toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Volg mij via deze link, tijdens mijn au pair avontuur, gedurende 1 jaar in Australië!

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 9177

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 11 Oktober 2016

Mijn au pair avontuur

Landen bezocht: