mijn 6e en 7e week in dit paradijs!! - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu mijn 6e en 7e week in dit paradijs!! - Reisverslag uit Heathridge, Australië van Lonneke Klein - WaarBenJij.nu

mijn 6e en 7e week in dit paradijs!!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

29 November 2015 | Australië, Heathridge

goodday dutchies!
weer tijd voor een update na 2 weken.
het leven is hier nog steeds geweldig, mijn taak als au pair gaat super en krijg een goede band met Logan, gelukkig!
vorige week zaterdagavond ben ik naar Hillarys geweest, ik zat op een bankje te kijken naar de drukte bij de restaurants daar, tot een groep libaneese australiërs mij vroeg om bij hun te komen zitten.
ze hadden net kip en salade gehaald en al voor dat ik op de grond zat stond er al een bord voor me klaar.
het waren 2 jonge stelletjes, met 8 kinderen bij elkaar opgeteld. verbaasd me elke keer weer dat die mensen hier zo gastvrij zijn, en je gewoon vragen om erbij te komen zitten. toen het eten op was hebben we onder het genot van sigaretten wat drankjes gedronken en na het uitwisselen van de nummers zijn ze naar huis gegaan. Ik ben nog even een alcoholvrij cocktail wezen drinken bij de Breakwater, aangezien ik met de auto was.
toen maandag t/m vrijdag heb ik weer op Logan gepast, naar t strand gelopen, naar het park geweest en natuurlijk de Wiggles gekeken.
gisteravond (zaterdag) hadden Crystal en Jonny een verlovingsfeest dus heb ik een avondje op Logan gepast.
vanochtend werd ik wakker en had ik zin om iets te gaan doen, aangezien het (maar) 27 graden was en er 3 wolkjes in de lucht waren was het natuurlijk niet ideaal weer voor het strand, hahaha.
kwam dat even goed uit dat ik afgelopen week een cadeautje heb ontvangen van mn lieve broer en schoonzus, namelijk de Lonely Planet van Western Australia. een boek met veel informatie over wat er hier allemaal te zien en te doen is.
ook had ik afgelopen weekend een 'must see list' gemaakt met de dingen/plaatsen die ik absoluut wil zien tijdens mijn tijd hier.
1 daarvan was de Pinacles Desert, en binnen 10 minuten had ik besloten om in mn eentje de auto te pakken en door de outback richting de Pinacles, voor dat ik op wegging heb ik de auto afgetankt, aangezien de kans klein is dat je er ergens een tankstation tegenkomt.
nadat Crystal 10 x had vertelt hoe stoer ze het van me vond dat ik dit in me eentje durfde, hebben we afgesproken dat ik moest laten weten als ik er was, als ik terugreed en als er onderweg iets is gebeurd. ze wist precies de weg die ik ging rijden aangezien je in de outback zowat nergens bereik hebt, zelfs niet om een smsje te sturen. dus op de plaatsen waar ik hooguit 1 minuut een beetje bereik had heb ik Crystal op de hoogte gehouden van mijn roadtrip.
na een kwartier onderweg te zijn geweest door de stad, kwam ik op een freeway terecht en moest ik 150 kilometer rijden om na die tijd nog 6 km te rijden naar de bestemming.
natuurlijk was het te verwachten, maar had er niet bij nagedacht, dat als ik geen bereik heb, mijn 'tomtom' op me telefoon het ook niet doet. wonderbaarlijk genoeg was er 5 km voor mijn bestemming een bord dat aangaf waar ik heen moest. tijdens die lange rit op de freeway zag ik hoe ik dacht dat Australië eruit zou zien, het zand werd oranje, dode kangaroos langs de weg en verroestte hometrainers. ook heb ik welgeteld 2 koeien gezien in levende lijve, is een keer wat anders dan gebakken op mn bord haha. eenmaal aangekomen bij de Pinacles Desert heb ik mijn ogen uitgekeken, zo super mooi. het is een park met natuurlijke 'rotsen' die er al miljoenen jaren staan. superdruk daar met backpackers, en natuurlijk heel veel chinezen dus heb mij weer een middagje een extreme reus gevoeld. na daar 2 uren te hebben rondgelopen ben ik begonnen aan mijn terug reis, onderweg heb ik nog een late lunch, of vroeg diner hoe je t ook wilt noemen gegeten bij een super rustig afgelegen cafétje aan het strand. vraag me nog steeds af hoe dat ding nog kan bestaan.  arrogant of niet, ik ben super trots op mezelf dat ik dit vandaag heb gedaan! ik heb t gevoel dat mijn leven pas écht is begonnen sinds ik hier ben, ik word stukken zelfstandiger, volwassener (alhoewel de irritante en kinderlijke lonneke ook nog vaak te zien zal zijn) en ik geniet vol op.
en ohja, mezelf ook alvast verwend met een sinterklaas cadeautje, 5 op 6 december heb ik een nachtje geboekt bij een hostel in de stad, ik rij er zaterdag heen en ga dan 's avonds even lekker op zn nederlands bier nuttigen, jeuj. terugrijden lijkt me niet zn slim plan dus dat doen we (als het verantwoord is) zondag maar.
nou, bedankt voor het lezen maar weer! foto's voeg ik nog toe op mn blog, en natuurlijk op mijn facebook!

have a good day!!

  • 29 November 2015 - 14:18

    Anita:

    Wat leuk weer dit verslag

  • 29 November 2015 - 17:53

    Diny:

    Ben super trots op je Lonneke.

  • 01 December 2015 - 10:10

    Roelof Klein:

    topperrrrrr

  • 10 December 2015 - 18:50

    Mannie Soepennerg:

    Potverdorie, wat een geweldig verslag!Zo zie je maar hoe "kleine meisjes" ineens groot en zelfstandig kunnen zijn. Petje af

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Volg mij via deze link, tijdens mijn au pair avontuur, gedurende 1 jaar in Australië!

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 9173

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 11 Oktober 2016

Mijn au pair avontuur

Landen bezocht: